Sociální platforma X, která byla ještě před velkým rebrandem známá jako Twitter, zavede dvě nové úrovně předplatného. V pátek to na síti potvrdil její majitel a multimiliardář Elon Musk. Potvrzují se tak dřívější tvrzení o tom, že současný tarif X Premium bude rozdělen na dohromady tři různé balíčky.

Musk v příspěvku vysvětlil, že první z dvojice nových úrovní bude levnější a nabídne všechny funkce, ale nebude snižovat počet reklam. Dražší předplatné má naopak nést vyšší cenovku, ale reklam vás zbaví úplně. X se tedy skutečně zabývá podobnými možnostmi jako Meta nebo TikTok – hodlá uživatelům nabídnout možnost, jak nebýt rušen reklamami ve feedu, výměnou za poplatek.

Zpráva přišla teprve dva dny poté, co X na Filipínách a Novém Zélandu zavedlo prakticky povinné roční předplatné s cenou jednoho dolaru pro nové uživatele sítě. I bez něj se sice obejdou, ale nebudou mít k dispozici základní funkce, jako je psaní příspěvků nebo reagování na obsah dalších členů platformy. Hlavním cílem tohoto nového systému je redukovat počet roboticky řízených účtů, s nimiž se velmi těžko bojuje. Dá se proto očekávat, že se model postupně rozšíří do dalších zemí světa.

Předplatné X Premium, které v Česku aktuálně stojí 216,59 Kč měsíčně nebo 2 262 Kč se zvýhodněnou roční sazbou, nabízí kromě modrého odznaku ověření i nemalé množství exkluzivních funkcí. Mezi ně patří kupříkladu možnost vytvářet obsáhlejší příspěvky či nahrávat delší videa.

X se neustále snaží hledat nové způsoby, jak se vypořádat s finanční krizí, která je způsobená zejména masivním odlivem inzerentů po dokončení akvizice Elonem Muskem. Sám majitel platformy v červenci přiznal, že příjmy z reklam klesly o 50 % (více zde).