TikTok, jedna z nejpopulárnějších video platforem dnešní doby, možná učiní další zásadní krok ve svém vývoji. Jak prvně všimnul zahraniční server Android Authority, součástí aplikace je nové předplatné odstraňující reklamy. Představte si plynulý tok krátkých videí bez sponzorovaných přerušení za cenu 4,99 dolaru (necelých 120 Kč v přepočtu) měsíčně.

Zpravodajský portál TechCrunch krátce nato obdržel potvrzení od TikToku, že je nový model skutečně předmětem testování. Zajímavým detailem je, že tento test probíhá v jednom blíže nespecifikovaném anglicky mluvícím trhu mimo USA.

Podle nedávného zjištění se však předplatné týká pouze reklam poskytovaných TikTokem, nikoli marketingových kampaní influencerů. Což je na druhou stranu docela logické, neboť ohlídat všechny spolupráce, jež nejsou řádně označené, musí být pěkná fuška.

Co se týče finanční stránky, TikTok dosud výrazně spoléhal na příjmy z reklamy. A i když online reklamní trh prochází různými výzvami, TikTok si drží svou silnou pozici. Podle nedávného průzkumu od společnosti Cowen je pro 60% respondentů TikTok hlavním místem pro sledování krátkých videí, což jen potvrzuje jeho neustále rostoucí popularitu a dopad na trh.