Ještě v době, kdy platforma X využívala své staré jméno Twitter, hrálo předplatné Blue důležitou roli. Respektive tedy od chvíle, kdy kontrolu nad sítí převzal kontroverzní multimiliardář Elon Musk a celý systém od základů přepracoval.

Někdejší Twitter Blue – dnes už X Premium – nabízí uživatelům možnost získat modrou fajfku ověření, s níž přichází i další benefity. Kromě možnosti nahrávat delší obsah je důležitý také fakt, že ověřené uživatele má algoritmus raději a více propaguje jejich příspěvky.

Dle nejnovějších informací má X pracovat na dvou dalších úrovních předplatného, s nimiž se odemknou zcela nové výhody. Po vzoru Mety nebo TikToku se má i X zabývat zavedením tarifu, který odstraní reklamy, jež mohou mnohým kazit zážitek z používání sítě. Zvláště v případě, že nejsou řádně označené.

Přečtěte si také: X uživatelům podstrkuje neoznačené reklamy. FTC by měla situaci prošetřit, míní expert

Jak v novém příspěvku zdůraznil dataminer vystupující pod jménem aaronp613, předplatné na X se roztříští na tři samostatné dílky, o kterých prozatím víme jen to, že se budou lišit v oblasti zobrazování reklam. Nejlevnější, „Premium Basic“ vás reklam nezbaví, zatímco po koupi středního „Premium Standard“ vám bude ukázána pouze polovina běžného množství propagovaných příspěvků. Tarif „Premium Plus“ pak má reklamy odstranit kompletně.

Zda mezi jednotlivými úrovněmi budou i nějaké další rozdíly, prozatím není jasné. Stejně tak v současné době nemůžeme s jistotou říct, že X tuto novinku skutečně zavede, a už vůbec nejsme schopni uvést, kdy by mohla změna nastat. Očekává se, že X Premium, jak ho známe dnes, bude nahrazeno prostřední variantou Premium Standard. Zda se tak ale skutečně stane, teprve uvidíme.