Před nedávnem jsme vás informovali o tom, jak technologický gigant Apple testuje svého chatbota využívající umělou inteligenci nesoucí interní název Apple GPT. Dokonce si společnost vyvinula unikátní framework, který nese označení Ajax. Tento nástroj je určen pro návrh a vývoj velkých jazykových modelů (LLM), podobných těm, jakými jsou ChatGPT od společnosti OpenAI nebo Google Bard.

Několik dnů poté podle Marka Gurmana ze zpravodajského portálu Bloomberg Apple již začal Apple GPT aktivně využívat pro interní operace a procesy. Jak uvádí Gurman v novém vydání týdeníku Power On, umělá inteligence společnosti Apple bude mít pravděpodobně mnohem více variant.

Projekt LLM představuje významné úsilí, které sahá přes různé oddělení firmy od softwarového inženýrství, přes strojové učení až po cloudové inženýrství. Podle nedávných zpráv by Apple mohl nasadit svou umělou inteligenci například v rámci podpory AppleCare, kde by AI mohla pomáhat zákazníkům řešit problémy s jejich produkty. Umělá inteligence by také mohla znamenat zásadní vylepšení pro Siri, čímž by se tento virtuální asistent stal více komunikativní a intuitivní.

Jak Gurman uvádí, Apple pravděpodobně zamýšlí přistupovat k rozvoji umělé inteligence mnohem více zaměřeně, než je možné vidět u konkurence. Není to však dávno, kdy společnost Apple nabádala ke zvýšené opatrnosti ohledně umělé inteligence a zakázala interně používat cizí chatboty kvůli možnému úniku informací.