Vývoj her na počítače a Xbox Series X/S bude zase o něco jednodušší. Během Microsoft Game Stack Live eventu byla oznámena plná podpora technologie AMD FidelityFX pro konzole nové generace od americké společnosti. Vývojáři mají již nyní přístup k vybraným efektům se specifickými optimalizacemi pro Windows a Xbox.

O tom, zda a kdy FidelityFX dorazí na PlayStation, se nemluví, ale konzole od Sony běží na čipech AMD. Tím pádem je velmi pravděpodobné, že i PS5 bude moci těžit z nové technologie, kterou používá řada her na počítačích, včetně Cyberpunk 2077, Microsoft Flight Simulator, Godfall a Horizon Zero Dawn. Potvrzené je využití také u Resident Evil Village a Far Cry 6.

Přečtěte si také: AMD FidelityFX Super Resolution, odpověď na DLSS od Nvidie může dorazit letos

AMD FidelityFX je sada nástrojů pro vývojáře, která usnadňuje implementaci například stínování, variabilní rychlosti stínování a vlastní techniky ostření od AMD. Společnost má v budoucnu v plánu do sady nástrojů přidat FidelityFX Super Resolution, což je v podstatě AMD verze technologie DLSS od Nvidie. DLSS se rychle stalo jednou z největších výhod grafických karet GeForce RTX. Technologie strojového učení se postupně zlepšuje, počet her podporující DLSS stále roste.

Zajímavá je jedna věc. FidelityFX Super Resolution nebude založeno na strojovém učení. „Nepotřebujeme strojové učení, můžeme to udělat mnoha různými způsoby. Vyhodnocujeme je,“ překvapil před časem Scott Herkelman (CVP & GM pro AMD Radeon).