Trénování jazykových či jiných AI modelů vyžaduje obrovské množství dat. Obvykle platí, že na čím větším množství informací byla umělá inteligence trénována, tím přesnější a kvalitnější výsledky je schopna vyprodukovat. Zdrojů však není na internetu neomezeně, a tudíž je pravděpodobné, že se brzy stane u velkých korporací standardem sbírat uživatelská data pro zlepšování AI řešení. Ostatně, X už toto patrně zavádí.

Čerstvě rebrandovaná sociální platforma, která byla dříve známá pod jménem Twitter, si aktualizovala své zásady ochrany osobních údajů. Na změnu upozornil účet X News Daily. V podmínkách nově stojí, že platforma může využívat data, která sbírá, a veřejně dostupné informace o uživatelích k trénování modelů strojového učení či umělé inteligence.

Sám Elon Musk nicméně v reakci na tuto zprávu zdůraznil, že se jedná pouze o veřejná data, nikoliv obsah zpráv mezi uživateli nebo čehokoliv dalšího, co lze považovat za soukromé.

To však není jediná změna, která byla v souvislosti se zásadami pro ochranu osobních údajů učiněna. X bude nově shromažďovat biometrická data svých uživatelů, jako je například fotografie jejich obličeje. Předplatitelé služby X Premium si mohou v procesu ověření zvolit, zda poskytnou selfie a fotografii svého průkazu totožnosti.

Aktualizace podmínek také zmiňuje sběr informací o zaměstnání nebo historii vzdělávání. Služba přitom jako argument uvádí, že cílem je poskytnout uživatelům nabídky práce, které pro ně mohou být relevantní.