AKTUALIZACE 

Nové logo Twitteru už je de facto oficiální. Příspěvkem na platformě jej potvrdila i generální ředitelka Linda Yaccarino. Zaměstnancům Twitteru se navíc vedle jména zobrazuje ono písmeno X.

Doména X.com navíc zavede uživatele přímo na Twitter. Oficiální účet platformy navíc změnil logo i název.

PŮVODNÍ ZPRÁVA 

Když Elon Musk koupil Twitter, začaly se dít změny. A to se týká nejen předplatného Twitter Blue a funkcí pro uživatele, ale také celé infrastruktury platformy. Kontroverzní multimiliardář zamíchal s vedením společnosti i dalšími odděleními a zdá se, že sociální síť jako takovou bude brzy čekat kompletní rebrand. Že by se po letech zbavila ikonického modrého ptáčka?

Nelze si nevšimnout, že je Muskovým oblíbeným písmenem „X“. Když před lety založil PayPal, platební služba se původně nazývala X.com. Podívat se dále můžete na vesmírnou společnost SpaceX nebo automobil Tesla Model X. Dalším příkladem je startup pro umělou inteligenci xAI. Firma provozující Twitter byla navíc nedávno přejmenována na X Corp.

Sám Musk dříve nastínil plány pro transformaci Twitteru na platformu X, která bude sloužit úplně pro všechno. Jeho aktivita v posledních hodinách navíc nasvědčuje tomu, že je tato proměna už za dveřmi. Změnu naznačoval jiným uživatelům v komentářích, tweetoval věci typu „Deus X“ a v neposlední řadě také sdílel video, které pravděpodobně zachycuje nové logo platformy.

Video přitom nevytvořil tým Twitteru, ale investor Sawyer Meritt. Ten jej sdílel v reakci na nedávný Muskův příspěvek, v němž vyzýval, že pokud někdo do večera vytvoří slušné logo X, změna se projeví hned následující den.

Server The Verge také upozornil na tvrzení Zoe Schiffer, odpovědné redaktorky portálu Platformer. Ta na nově spuštěné sociální síti Threads uvedla, že Elon Musk včera o rebrandu informoval zaměstnance Twitteru. Kromě toho, že ohlásil přeměnu na „X“, také zmínil, že jde o poslední e-mail, který posílá z e-mailové adresy Twitteru.

Oznámení přichází v době, kdy se Twitter nachází ve složité finanční situaci. Musk nedávno prozradil, že společnost přišla o polovinu příjmů z reklam, v důsledku čehož se potýká s negativním cash flow. Této záležitosti jsme věnovali samostatný článek.