YouTube rozšiřuje nabídku funkcí pro tvůrce obsahu o další novinky, které využívají umělou inteligenci. Odhalil je na akci Made by YouTube, kde debutovala také aplikace YouTube Create, určená pro jednoduchý střih videí. Nejnovější počiny Googlu demonstrují, že jsou pro firmu vysoce důležité Shorts, tedy formát krátkých videí, kterým americká společnost konkuruje čínské sociální platformě TikTok.

A vlastně není divu, že je rychlejší typ obsahu, který více láká mladou generaci, pro Google tak zásadní. Společnost se pochlubila, že každý den videa tohoto typu nasbírají přes 70 miliard zhlédnutí a měsíčně se alespoň na jeden Short podívají více než dvě miliardy uživatelů.

Aby bylo nahrávání virálních Shorts ještě jednodušší, vytvořil Google funkci zvanou Dream Screen. Ta tvůrcům dovoluje nechat si umělou inteligencí navrhnout libovolné obrázkové či video pozadí. Stačí pouze zadat textový příkaz, jak jste zvyklí třeba z ChatGPT či podobných nástrojů.

Google poznamenává, že v budoucnu spustí také vychytávku, která umožní „okamžitě přetvořit videa pouhým zadáním nápadu a upravit tak obsah nebo remixovat stávající videa na YouTube a vytvořit z nich něco zcela nového“.

Umělá inteligence také pomůže tvůrcům lépe pochopit publikum a zvýšit tak dosahy jejich videí. Generativní AI uvnitř sekce YouTube Studio bude schopná vytvářet osnovy pro videa, pomáhat s nápady a brainstormovat. Doporučení a návrhy přizpůsobí jednotlivým kanálům, jeho publiku a statistikám.

YouTube je z průzkumu mezi vybranými tvůrci přesvědčen, že tato novinka, kterou hodlá zavést již v následujícím roce, dovede pomoct s nápady na videa 70 % lidí.