Internet současnosti je závislý na reklamách, pro jejichž zacílení společnosti sledují, co jednotlivé uživatele zajímá. Tento systém ale znamená sledování uživatelů, a tak se od něj upouští třeba i v prohlížečích.

Apple se do toho rozhodl sám zapojit a u svých zařízení vyžaduje, aby lidé mohli jedním kliknutím zmíněné sledování odmítnout.

Právě toto opatření podle zprávy Financial Times stálo giganty na poli sociálních sítí asi 9,85 miliardy dolarů (asi 218 mld. Kč či 8,5 mld. eur).

Nejvíce se to dotklo Facebooku kvůli své velikosti, ze zasažených firem přišel o „absolutně nejvíce“ peněz.

Nejhoršího výsledku, co do procent obratů se obával především Snapchat, který jinde než na mobilech neexistuje, a tak ho takové omezení reklam na iPhonech také zasáhlo.

Některé ze zasažených platforem – ale hlavně Facebook – musí úplně změnit způsob, jakým reklamy cílí a vytvořit nový systém, který ten dosavadní nahradí,“ řekl Financial Times konzultant Eric Seufert.

Ten také věří, že takový proces potrvá asi rok. Je totiž třeba vytvořit nové nástroje a řádně je otestovat, než poběží na milionech zařízení.

Společnosti kvůli snažení Apple musí být co se týče reklam kreativnější a hledat způsoby výdělku, které nezahrnují sledování uživatelů iPhonů.