Magazín Wallpaper dostal možnost se zeptat společnosti Nothing na několik otázek týkajících se prvního mobilního telefonu Nothing phone (1). Na otázky odpovídal ředitel Nothing Carl Pei a vedoucí designu Tom Howard.

Nothing phone (1) by měl následovat design produktu, který už Nothing prodává. Je tím pár True Wireless sluchátek ear (1), které nabízejí transparentní netradiční vzhled. To alespoň říká Tom Howard.

Když se podíváte na kterýkoliv smartphone s Androidem, můžete si povšimnout, že je téměř stejný k dalšímu,” říká Tom Howard. „Rok co rok se průmysl snaží o optimalizaci všeho co dělají, aby mohli narvat co nejvíce výkonu do maličkého prostoru.

V dnešních smartphonech totiž bývá přes 400 součástek a komponentů, které skládají telefon dohromady k jeho kompletnímu fungování. Dle slov Howarda bychom měli očekávat u Nothing phone (1) souhrn toho nejlepšího na nejposlednější vrstvě, která bude vidět skrze transparentní povrch. To se rovněž týká fotoaparátu a měděné cívky pro bezdrátové nabíjení.

Howard dále pokračuje, že chtějí ze zad telefonu udělat jakési puzzle. Skládačku, která dává dohromady smysl pro koncového uživatele jen na pohled. Tým Toma Howarda se dokonce pro vizi inspiroval mapou metra New Yorku z roku 1972. „Zkoumali jsme taky další mapy meter,” doplňuje Howard. 

Phone (1) a ear (1) budou jasně a čistě pocházet ze stejné rodiny a s tím do budoucna rozšíříme naše portfolio produktů,” nadšeně vysvětluje Tom Howard. „Naše filozofie spočívá v jednoduchosti našich produktů na první pohled. Když s ním však trávíte více času, více vám vrátí.

Už z dřívějška víme, že Nothing chce konkurovat Applu. Zároveň se na povrch shodují filozofie obou společností. Obě nabízí jednoduchý design s obdobným dlouhodobým zážitkem, který by měl uživateli mnoho vracet. Apple sice nenabízí transparentní záda z jeho portfolia produktů, jednoduchost ale ano.

U Applu se setkáte s koherentní vizí. Pokud se ale podíváte na kteréhokoliv dalšího výrobce, nemůžete říct, že mají to samé. Už od samého počátku jsme chtěli mít vlastní, odlišný a ikonický design,” vysvětluje Tom Howard.

Co chce zákazníkům Nothing nabídnout kromě designu, to si necháme zatím zdát. Konec konců, už v létě se dočkáme oficiálního spuštění tohoto tajemného telefonu a teprve tehdy opravdu zjistíme na čem Carl Pei a jeho tým opravdu pracovali.