Magazín · Novinky · v sobotu 28. 10. 2023 13:20
Na X jsou nyní tři předplatná. Kolik stojí v Česku a co nabízí?
O zavedení dalších dvou úrovní předplatného na sociální platformě X se hovořilo už začátkem tohoto měsíce a před nedávnem tuto skutečnost potvrdil i majitel platformy Elon Musk. Nyní už rozdělení tarifu X Premium na tři různé balíčky čelíme definitivně a novinky se dokonce rovnou dostaly i k nám do Česka, což mnohdy nebývá zvykem. Je tedy nutné si zodpovědět otázku, co předplatná nabízí a kolik zde vůbec stojí.
Na X jsou nyní k dispozici úrovně Basic, Premium a Premium+, které se liší v mnoha různých ohledech.
Základní tarif, stojící 67,13 koruny měsíčně nebo 712,38 koruny ročně, je vhodný pro uživatele, kteří si chtějí dopřát bonusové funkce, jako je možnost úpravy příspěvků, stahování videí nebo zveřejňování delších videí a postů. Vhod ale zrovna nepřijde tvůrcům obsahu, jimž se neodemyká X Pro, analýza, Media Studio a ani nemohou dostat podíl na příjmech z reklam. Součástí také není modrá fajfka ověření.
Odznak ověření je až součástí předplatného Premium s cenou 179 korun měsíčně nebo 1 870 korun ročně. To na rozdíl od tarifu Basic nabízí všechny zmíněné funkce pro tvůrce obsahu. K dispozici je také možnost ověření průkazu totožnosti, čímž se uživatelům odemkne viditelný štítek ověření ID a prioritní podpora od služeb X.
Ač by se mohlo zdát, že balíček Premium nabízí vše potřebné, pro fajnšmekry bylo spuštěno předplatné Premium+, jehož součástí jsou dodatečné benefity, jako odstranění reklam ze záložek For You a sledující nebo speciální „boostování“ odpovědí. To zajistí, že vaše příspěvky v komentářové sekci u cizích postů budou mít vyšší dosah. S tím vším se ale pochopitelně pojí nárůst ceny – tarif Premium+ vyjde na 358 korun měsíčně či 3 740 korun ročně.
Přepracování platebního modelu se X snaží získat další finanční prostředky. Z ekonomického hlediska se totiž platformě dlouhodobě nedaří – v půlce června bylo například prozrazeno, že příjem z reklam klesnul o 50 %.
Zdroj: Unsplash/Alexander ShatovSpotify se daří. Roste počet předplatitelů a s ním i zisky