Na strategicky významném čínském trhu, který pro Apple představuje přibližně 20 % celosvětových dodávek iPhonů, se firma potýká se silnou domácí konkurencí. Podle aktuálních dat si první místo v prodejích udržela společnost Huawei s meziročním růstem 12 %, druhou pozici obsadilo Vivo, a to i přes 9% pokles prodejů. Apple v tomto konkurenčním prostředí obsadil třetí příčku.

Právě proto je zpráva analytické společnosti Counterpoint Research pro Apple pozitivním signálem. V období od 1. dubna do 22. června letošního roku se prodeje iPhonů v pevninské Číně meziročně zvýšily o 8 %. Jde o první zaznamenaný čtvrtletní meziroční nárůst v tomto regionu od druhého čtvrtletí roku 2023, čímž byla přerušena dlouhá série klesajících výsledků.

Za tímto oživením stojí několik faktorů. Klíčovou roli sehrály výrazné cenové pobídky a státní dotace, které předcházely velkému čínskému nákupnímu festivalu 618. Apple také podpořil prodeje zvýšením výkupních hodnot starších modelů iPhonů, což motivovalo uživatele k výměně.