Project Titan – tak zní interní označení auta na elektrický pohon od Applu. Projekt běží už od roku 2014, ale teprve během posledních dvou let získala vize konkrétní obrysy. Velkou měrou se o to zasadil Doug Field, veterán Applu, který sbíral zkušenosti také ve společnosti Tesla

NA SILNICÍCH UŽ V ROCE 2024

Podle agentury Reuters by sériová výroba vozu značky Apple měla začít v roce 2024, ale je možné, že se kvůli pandemii Covid-19 odsune. Zatím také není jasné, kdo vůz vyrobí. Je dost nepravděpodobné, že by Apple budoval vlastní továrny. Místo toho spíše naváže spolupráci se společností, která už výrobní linky provozuje. Podobně jako třeba automobilka Fisker, která si objednala výrobu svého elektromobilu u společnosti Magna. Ostatně i s touto firmou Apple nedávno jednal.

Tohle je něco úplně nového. Je to jako když jste poprvé viděli iPhone.

ZDROJ AGENTURY REUTERS

Ve hře je ale také varianta, že žádné auto s logem nakousnutého jablka nevznikne a místo toho se Apple soustředí na vývoj senzorů a softwaru pro samořiditelné vozy, které by dodával etablovaným automobilkám. Součástí systému jsou i LiDAR senzory, které Apple používá u svých mobilů a tabletů k vylepšení fotek a lepšímu zasazení virtuálních objektů do prostoru (technologie rozšířené reality). U auta slouží senzory ke 3D mapování okolního prostředí. Apple oslovil několik potenciálních externích dodavatelů senzorů, zvažuje ale také variantu, že je bude vyrábět sám. 

REVOLUČNÍ BATERIE

Dalším trumfem vozu značky Apple by mohla být baterie. Apple vsadil na netradiční design, kdy namísto velkého množství malých individuálních článků tvoří baterku velké bloky. Ušetří se tak místo, které by jinak zabraly obaly jednotlivých článků a mezery mezi nimi. Větší kapacita samozřejmě znamená delší dojezd. Firma rovněž zvažuje využití technologie lithium-železo-fosfátových akumulátorů, které se tolik nepřehřívají. „Tohle je něco úplně nového. Je to jako když jste poprvé viděli iPhone,“ komentoval baterii zdroj Reuters obeznámený s plány Applu.