Pondělní konference WWDC přinesla jedno z nejočekávanějších oznámení technologického světa během posledních pár let – AR/VR soupravu od Applu, která se nazývá Vision Pro, na trh dorazí s cenovkou 3 499 dolarů a přináší řadu zajímavých řešení pro vývojáře i běžné spotřebitele. Pokud si ho teda mohou dovolit… I tak ale generální ředitel Mety Mark Zuckerberg naznačuje, že si není schopen obhájit svou cenu.

Meta nedávno uvedla svůj headset Quest 3, který se zaměřuje na zcela odlišné publikum. S lehčí konstrukcí, vylepšeným ovládáním a vyšším výkonem oproti tomu předešlému se snaží okouzlit zejména hráče. Těm přinese několik set podporovaných titulů.

V rozhovoru se zaměstnanci, kterému přihlížel server The Verge, šéf Facebooku komentoval vydání Apple headsetu. Jelikož si jej dosud nemohl vyzkoušet, informace pravděpodobně předkládá na základě prezentace, kterou mohl sledovat on-line úplně každý.

„Z toho, co jsem zpočátku viděl, bych řekl, že dobrou zprávou je, že neexistují žádná zázračná řešení, která by se týkala omezení fyzikálních zákonů a která by naše týmy ještě neprozkoumaly a nevymyslely. Zvolili vyšší rozlišení displeje a kromě toho a všech technologií, které tam dali, aby jej poháněli, stojí sedmkrát víc a vyžaduje tolik energie, že nyní potřebujete baterii a drát připojený k tomu, abyste ho mohli používat. Udělali tento kompromis v designu a možná to má smysl pro případy, pro které se chystají,“ prohlásil Zuckerberg.

Zuckerberg také naznačil, že je ze samotné prezentace zřejmé, jak se liší přístupy a hodnoty obou společností. Snaží se dát najevo, že zatímco Meta vyrábí zařízení tak, aby byla cenově dostupná (a tudíž prodala desítky milionů jednotek headsetů Quest), Apple přichází se špičkovou výbavou, ale naprosto extrémní cenou.

„Naše zařízení je také o aktivitě a činnosti. Naproti tomu v každé ukázce, kterou předvedli [Apple], seděl člověk sám na gauči. To by mohla být vize budoucnosti počítačů, ale já ji nechci.“