Po několika měsících testování se YouTube rozhodl rázně zakročit proti používání blokátorů reklam, což vedlo k vlně odinstalací těchto nástrojů mezi uživateli.

Dříve tento rok YouTube zahájil svoji kampaň proti blokátorům reklam v menším rozsahu a s časem svou snahu stupňoval. Nyní se tato ofenzíva dotkla většiny uživatelů, kteří mají nainstalovaný adblock, s tím, že platforma považuje jejich používání za porušení svých pravidel.

V důsledku tohoto tahy došlo k tisícům odinstalování blokátorů reklam. Tyto informace byly potvrzeny různými výrobci softwaru pro blokování reklam, kteří zaznamenali v říjnu nevídaný pokles počtu uživatelů.

Co je však zajímavé, je trend mezi mnohými uživateli, kteří v reakci na tuto situaci zkoušeli jiné ad blocky s nadějí, že jim tyto nástroje umožní dále blokovat reklamy na YouTube. Někteří uživatelé našli naději v blokátoru Ghostery na prohlížeči Microsoft Edge, kde vzrostl jeho počet stažení o 30 %. Někteří lidé totiž zjistili, že přepnutí prohlížečů alespoň dočasně omezí zobrazení reklamy.

Firma Ghostery, jeden z tvůrců softwaru pro blokaci reklam, prozradila, že téměř 90 % respondentů svého průzkumu uvedlo, že hlavním důvodem k odinstalování jejich produktu byly změny implementované YouTube.