YouTube se již dlouhé měsíce zabývá způsoby, jak přinutit uživatele adblocků, tedy nástrojů, které brání webovým stránkám v zobrazování reklam, k předplacení tarifu YouTube Premium. Již v květnu se zvěsti o testování okna s upozorněním na to, že jsou blokátory reklam v rozporu s podmínkami platformy, a nyní se zachází do většího extrému.

Zatímco dříve YouTube bránil v přehrání videí se zapnutým adblockem pouze některým uživatelům, v posledních dnech patrně zahájil válku, a to na všech frontách. Zahraniční portál Android Authority upozornil na vzrůstající počet stížností na nový systém, jehož snahou je adblocky vymýtit. Někteří diváci v příspěvcích na sociálních sítích typu Reddit nebo X běsnili, jiní dokonce vyhrožovali bojkotem.

Serveru The Verge se krátce nato povedlo získat oficiální vyjádření samotného YouTube. Podle manažera komunikačního oddělení Christophera Lawtona se YouTube nyní pokouší přesvědčovat uživatele k předplacení YouTube Premium nebo povolení reklam v globálním měřítku. Změnu tedy nejspíš pocítí i Češi.

Na vývoj reklamního systému YouTube si v posledních měsících stěžuje čím dál více uživatelů. Reklamy se zdají být delší než dřív a 20sekundové spoty mnohdy ani není možné přeskočit. Právě dlouhé reklamy se zdají být klíčem k vyprovokování přechodu na zpoplatněnou verzi.

Mnozí uživatelé zaplnili sociální sítě příspěvky, v nichž tvrdí, že kdyby si měli všechna předplatná zrušit a mohli si ponechat pouze jedno, bylo by jím YouTube Premium, a to právě kvůli nesnesitelným reklamám před videi či v jejich průběhu.

Jaký je váš pohled na aktuální podobu reklamního modelu na YouTube? Sdílejte s námi své myšlenky v komentářích.