Šéf WhatsAppu, Will Cathcart, nedávno rozproudil diskuzi v technologické komunitě svými komentáři o možnosti zavádění reklam ve statusech na této komunikační platformě. Cathcart zdůraznil, že hlavní chatovací rozhraní zůstane bez reklam. Ujistil uživatele, že esenciální zkušenost z posílání zpráv bude zachována ve své původní formě, což přináší úlevu těm, kdo se obávají narušení jejich soukromí a plynulosti komunikace.

Reklamy by mohly být umístěny na jiných místech – jako jsou kanály nebo statusy. Kanály by mohly nabízet předplatné, být exkluzivní pro platící členy nebo by jejich vlastníci mohli chtít své kanály propagovat,“ vysvětlil Cathcart.

Pokud jde o funkci status, která je ve své podstatě podobná příběhům na Instagramu, a nově vznikající „Kanály“, jež jsou určeny pro tvorbu veřejných zájmových skupin, ty byly označeny jako možná místa pro umístění reklamy. Vpád reklam do těchto částí aplikace by představoval strategickou změnu pro WhatsApp a jeho monetizační model, který se až do nynějška reklamám v rámci samotné aplikace vyhýbal.

V současné době WhatsApp, který je domovem pro více než dvě miliardy uživatelů po celém světě, využívá jiné způsoby, jak generovat příjmy. Ty zahrnují obchodní zprávy a možnost přímého přesměrování na WhatsApp prostřednictvím reklam na spojených platformách, jako je Facebook.

I přes tyto stávající modely monetizace by případné zavedení reklam do funkcí Status a Kanály mohlo aplikaci přinést nové průtoky příjmů.