Z nedávných testů odolnosti vyplývá, že je letošní generace iPhonu Pro trochu křehčí, než by se dalo očekávat. A to platí zejména o zádech, jež jsou na popraskání obzvlášť náchylná. Doporučuje se proto používat ochranné kryty. Vybrat ten správný ale může být oříšek.

iPhone 15 Pro a iPhone 15 Pro Max vyměnily tradiční přepínač hlasitosti za takzvané akční tlačítko, kterému můžete dle libosti přiřadit nejrůznější funkce. Zkrátka si jej lze naprogramovat podobně jako boční tlačítka u herní myši. Přítomnost akčního tlačítka mnohé uživatele potěšila, ale výrobce ochranných krytů tolik ne. Zákazníci některých společností třetích stran si totiž stěžují, že je jejich kryt pro přítomnost tlačítka nevyhovující.

Kryty určitých výrobců totiž nemají v bodě akčního tlačítka vystouplé tlačítko, ale díru, jako by počítaly s tím, že se na iPhonu 15 Pro a Pro Max bude opět nacházet přepínač hlasitosti. A tady se dostáváme k jádru pudla – Apple podle všeho neposkytuje přesné informace týkající se designu nových telefonů, alespoň tedy ne všem výrobcům příslušenství, a tak byla výroba krytů pro letošní rok docela ruleta.

Zatímco jedni výrobci se trefili a počítali s akčním tlačítkem, jiní takové štěstí bohužel neměli. Ukázkovým případem je například Peak Design, jehož kryty si zákazníci obvykle chválí, ale u iPhonu 15 Pro/Pro Max jsou nespokojeni s přítomnosti díry v místě akčního tlačítka.

Značka samotná na problém zareagovala v příspěvku umístěném na sociální síť Reddit. Ve svém stanovisku uvádí, že neměla k dispozici přesné 3D rendery od Applu, a tudíž se musela spoléhat na spekulace ozývající se z různých zdrojů na internetu.

„V případě nového ‚akčního tlačítka‘ se objevily zvěsti jak o přepínači, tak o tlačítku, a také jsme neměli mnoho informací o tom, jak by se případné tlačítko používalo. Kvůli těmto protichůdným zvěstem jsme zvolili bezpečnější cestu a navrhli výřez, který by umožnil dobrý přístup k funkci tlačítka nebo přepínače podle toho, která zvěst se nakonec ukáže jako skutečná pravda,“ vysvětluje Peak Design, proč jeho kryty mají v místě akčního tlačítka výřez namísto tlačítka.

To stejné pak v jiném příspěvku zopakoval také uživatel, který o sobě tvrdí, že je Peter Dering, zakladatel firmy Peak Design. Mimo jiné v něm uvedl, že firma vyrobila 30 000 ochranných krytů ve zmíněném provedení, než vyšlo najevo, že kvůli přítomnosti akčního tlačítka by bylo lepší vyměnit výřez za tlačítko.

Peak Design si dobře uvědomuje, že některým uživatelům nebude výřez příjemný, ale k situaci se postavil čelem a hodlá nabídnout hned tři různé, a poměrně štědré, možnosti kompenzace.

Zákazníci, kteří zvolí onu první, získají dárkový poukaz v hodnotě 15 dolarů a také speciální sadu, díky níž půjde do výřezu v krytu umístit tlačítko. Druhou variantou je obdržení 40dolarového dárkového poukazu a ponechání stávajícího krytu. Spotřebitelé také budou mít možnost bezplatně vyměnit stávající kryt s výřezem za nový, který už bude disponovat tlačítkem. Třetí varianta ale bude zřejmě k dispozici až koncem listopadu.

Zpravodajský portál The Verge, který o situaci informoval, zmiňuje také další výrobce ochranných krytů, jež se potýkají se stejným problémem jako momentálně Peak Design. Tlačítko místo výřezu zahrne v rámci příští výroby také společnost Bellroy a značka Caudabe nabídne svým zákazníkům později v říjnu verzi krytu s tlačítkem zcela zdarma.