Průzkum provedený mezi 12 000 lidmi ve šesti zemích, včetně Spojeného království, odhalil, že denně využívá produkty umělé inteligence pouze 2 % Britů. Výzkum, který provedli vědci z Institutu Reuters a Oxfordské univerzity tak poukazuje na nesoulad mezi širokým zájmem médií a skutečným užíváním AI v běžném životě.

Zatímco mladí lidé ve věku 18 až 24 let jsou nejaktivnějšími uživateli těchto technologií, celkově se zdá, že většina veřejnosti není produkty generativní umělé inteligence příliš zaujata. Dokonce 30 % lidí ve Spojeném království uvedlo, že o ChatGPT a podobných AI produktech nikdy neslyšeli.

ChatGPT, který byl spuštěn v listopadu 2022, a jeho rivalové získali rozsáhlou pozornost a vedli k závodům ve vývoji mezi technologickými firmami, které investují miliardy dolarů do vlastních AI funkcí. Přesto výzkum ukazuje, že tyto technologie se teprve musí stát součástí běžného internetového používání.

Studie také zkoumala veřejné vnímání potenciálního dopadu AI na společnost a osobní životy respondentů. Většina očekává, že generativní AI bude mít významný dopad na oblasti jako zpravodajství, média a vědu. Ačkoliv respondenti vyjádřili optimismus ohledně využití AI ve vědě a zdravotnictví, byli opatrnější ohledně jejího použití ve zpravodajství a žurnalistice.