Magazín · Novinky · ve čtvrtek 29. 4. 2021 10:46
Spotify spouští „členství“ u podcastů a na rozdíl od Apple nebude mít provizi
Podcasty se v posledních několika letech staly jednou z nejpopulárnějších forem konzumace obsahu. Na Spotify jich na konci roku 2020 bylo 2,2 milionu; dosud ale tvůrci neměli moc možností, jak se médiem uživit. To se teď mění s příchodem „členství“ (subscribe) na dvě největší platformy pro poslech zvukového obsahu.
Apple novou funkci ohlásil na svém eventu. Tvůrci si budou moct určit, zda chtějí za platební bránu schovat všechen obsah, nebo jen jeho část.
Přečtěte si také: Apple vylepšuje Apple Business Connect o nástroje pro lepší identifikaci firemních hovorů
Coming soon... more ways to follow, listen and share your favorite shows. Discover premium subscriptions from indie voices and premier studios, and explore new channels — all in addition to millions of free shows. Stay tuned for more info. https://t.co/fSosDBKsoI pic.twitter.com/nPC4tGEXMQ
— Apple Podcasts (@ApplePodcasts) April 20, 2021
Nabídka Apple ale není až tak zajímavá, jak může na první pohled znít. Podcasteři, kteří budou chtít předplatná u svých pořadů zavést, musí zaplatit roční poplatek 19,99 dolarů (450 Kč) za Apple Podcasters Program, jenž je pro využívání funkce nezbytný. Apple navíc připadne i 30 % zisků v prvním roce a 15 % každý další rok.
Spotify na sebe s odpovědí nenechal dlouho čekat. Svou verzi předplatných Spotify ohlásil zanedlouho a kvůli překonání konkurence se nebojí zříct jakékoli provize; „partneři“ budou z předplatných získávat 100 %.
Většina platforem poskytujících předplatná si porci plateb nechává, příkladem může být YouTube nebo Twitch. Spotify se jinou cestou vydal zřejmě především, aby byl pro tvůrce atraktivnější než konkurenční služba.
Firma také prohlásila, že s podcasty interaguje asi čtvrtina z 345 milionů uživatelů, a tak není divu, že do odvětví investovala stamiliony.