Hraní na Linuxu či ARM zařízeních bylo ještě donedávna těžko představitelné, chyběla totiž kompatibilita her, herních anticheatů a taky herních technologií, jako je DLSS nebo RTX. Ačkoli některé z těchto problémů nejsou dosud plně vyřešeny, jeden z těch nejpodstatnějších dneškem mizí; Nvidia na Linuxu a ARM zařízeních začne DLSS a RTX podporovat.

Taková podpora se nezdá jako velká věc, jedná se přeci o výkon grafické karty, nikoli procesoru. Přesto tato novinka velká věc je, teprve vytvoření driverů pro Linux a ARM systémy jim totiž umožní technologie využívat.

Mezi podporované technologie RTX karet na zmíněných zařízeních nově patří DLSS zvyšující výkon hry díky umělému zvyšování rozlišení, ray tracing drasticky vylepšující chování světla, RTX Memory Utility a Nvidia Optix potlačovač šumu akcelerovaný AI.

Přečtěte si také: Nvidia láká na ray tracing v Avowed a Dragon Age: The Veilguard

Na demu výše vidíte hru Wolfenstein: Youngblood běžící na grafické kartě RTX 3060 v sestavě s ARM procesorem MediaTek Kompanio 1200; vlajkovou lodí společnosti, která je tvořena speciálně pro Chromebooky.

Právě Chromebooky mají díky této novince snad nejvíce nově otevřených obzorů, brzy by totiž některé z těchto odlehčených notebooků mohly dostávat i grafické karty. Nově spuštěné podpoře jistě napomůže i nedávné rozšíření možností optimalizace her pro Chromebooky v enginu Unity.

K tomuto kroku se největší výrobce grafických karet nerozhoupal jen tak, právě totiž probíhá jeho akvizice firmy ARM, která, už soudě podle jména, architekturu ARM vyvíjí.