Magazín · Novinky · ve čtvrtek 31. 8. 2023 12:00
Roste nedůvěra mezi zákazníky a firmami využívající AI, ukázal průzkum
Nedávno zveřejněná studie od analytické společnosti Salesforce, která zkoumala názory 14 000 lidí z 25 různých zemí po celém světě, ukázala, že velká část populace má vážné obavy z neetického využití umělé inteligence v rámci firem.
Podle této studie nemá téměř polovina respondentů důvěru v etické postupy společností, které se angažují v oblasti umělé inteligence. Důvěra v tyto firmy je však klíčová, zvláště v současné době, kdy se AI stává stále více rozšířenou napříč mnoha odvětvími.
V porovnání s minulým rokem je nyní méně provozovatelů služeb ochotných využívat AI k vylepšení uživatelských zážitků. Zatímco dříve byla většina obchodníků a spotřebitelů otevřená využití AI, nyní se tato čísla snížila.
Paralelně s tím australská společnost Roy Morgan zveřejnila výsledky svého průzkumu, který naznačuje, že většina Australanů považuje umělou inteligenci za spíše problematickou než užitečnou. Někteří respondenti dokonce šli tak daleko, že označili AI za potenciální hrozbu pro lidskou existenci do konce roku 2043.
Zdroj: Pixabay / geraltSundar Pichai: Umělá inteligence by měla být vnímána jako nástroj pro spolupráci, ne jako náhrada