Ještě před oficiálním představením headsetu Apple Vision Pro z různých směrů zaznívaly predikce horších dodávek a slabých prodejů po jeho uvedení na trh. Dobře informovaní jedinci už mají patrně jasno v tom, co bude výrobu první náhlavní soupravy z dílny cupertinského giganta brzdit. Problémy nastávají kvůli displeji.

Dvojice vnitřních obrazovek je jednou z největších pých headsetu. Poháněny jsou micro-OLED panely, jejichž technologii Apple prezentoval jako naprosto špičkovou. Sliboval přesvědčivý obraz s vysokým rozlišením – pixelů na každé oko dokonce nabízí více, než se jich nachází na displeji s rozlišením 4K.

Zpoždění v produkci budou pravděpodobně způsobena nedostatkem partnerů v portfoliu Applu. Z dřívějších zpráv totiž vyplynulo, že se jediným dodavatelem displejů stane japonský gigant Sony. Jihokorejští velikáni Samsung a LG totiž sami čelí zpožděním ve výrobě.

Aby se dařilo případnou poptávku naplňovat, bylo by ideální, kdyby Sony zvýšila výrobu. Do toho se jí ale údajně pouštět nechce, jelikož si budoucími vyhlídkami v oblasti displejů pro headsety není jistá.

„Budeme sledovat, jak moc se poptávka [po micro-OLED displejích] zvýší. Nemyslím si, že budeme agresivní při výrobě displejů ve stejném měřítku jako obrazových snímačů, které dodává pro fotoaparáty chytrých telefonů,“ prohlásil Terushi Shimizu, vedoucí polovodičového týmu Sony.

Podle listu Financial Times, který byl citován portálem Patently Apple, může naději pro Apple představovat čínský výrobce SeeYA, jenž údajně do Cupertina zaslal prototypy svých OLED displejů. Informaci přinesly dva zdroje obeznámené s okolnostmi, přičemž také uvedly, že Apple vyslal své zaměstnance ke spolupráci se SeeYA a poskytl společnosti zpětnou vazbu.