S nástupem letních prázdnin zažil počet návštěv internetové služby ChatGPT výrazný propad. A vlastně není divu. Podstatná část žáků a studentů už neměla důvod vyhledávat odpovědi na otázky v domácích úkolech, když jich postupně dostávali méně a nakonec už žádné nebyly. Pokles aktivity i v minulém měsíci tedy nepřekvapuje.

Na základě dat od analytické společnosti Similarweb informovala agentura Reuters o 3,2% poklesu návštěv desktopové a mobilní aplikace ChatGPT. Srpen byl tedy třetím měsícem v řadě, který byl pro OpenAI v oblasti používání populárního chatbota ztrátový. Nutné je ale dodat, že v červenci a červnu byly propady výraznější, hovořilo se totiž o zhruba 10% sníženích počtu návštěv.

Co se pak ale v červených číslech nachází už od března, je doba strávená na platformě. Zatímco tehdy strávili uživatelé s virtuálním pomocníkem v průměru 8,7 minuty, v předešlém měsíci už byla zaznamenána hodnota 7 minut. Přestože se to na první pohled může jevit jako nepatrný rozdíl, bavíme se o 20% propadu.

Zářijový návrat do škol by ale mohl statistiky ChatGPT pomalu vracet k uspokojivějším číslům. Pro studenty totiž představuje atraktivní nástroj, který dokáže nejen psát eseje, ale také rychle zhotovovat souhrn učiva nebo vyplňovat mezery ve znalostech dovysvětlením látky.

„Zdá se, že studenti hledající pomoc s domácími úkoly jsou součástí příběhu: procento mladších uživatelů webových stránek v létě kleslo a nyní se začíná vracet zpět,“ okomentoval situaci kolem oblíbené AI služby jeden z analytiků firmy Similarweb, který se zabývá právě sledováním ChatGPT či obdobných nástrojů.

ChatGPT se mohlo ještě před spuštěním sociální platformy Meta Threads pyšnit titulem nejrychleji rostoucí spotřebitelské aplikace. Teprve po dvou měsících od svého uvedení, čili v lednu tohoto roku, překonalo milník 100 milionů měsíčně aktivních uživatelů.