V odhadech vypracovaných Adobe Analytics se propisuje zajímavá skutečnost; online zákazníci na Black Friday utratili poprvé nižší částku než v roce předešlém.

Na internetu se utratilo 8,9 miliardy dolarů (203 mld. Kč), místo 9 miliard (205 mld. Kč) z minulého roku. O velký propad se tak nejedná, ztráta jako taková je ale tady meziročně překvapivá.

Adobe říká, že je trend nejspíš způsoben letošními dřívějšími slevami, které zákazníky motivovaly ke dřívější koupi vánočních dárků.

Když už ale někteří nakupování na Black Friday nechali, ve 44,4 % případů nakupovali z mobilu. To je 10,6% zvýšení oproti datům z roku 2020.

Ačkoli mohlo být brzké nakupování hlavní příčinou, část snížení si nejspíš může připsat i nedostatek polovodičů, hláška „vyprodáno“ se od ledna/januára 2020 podle Adobe rozšířila o 124 %.

Nejpopulárnějšími produkty byly Nintendo Switch či Meta (dříve Oculus) Quest 2, v sobotu pak zazářily AirPods, hra Just Dance 2022 nebo iPad.

Snížení ale není černobílé, po Black Friday Adobe napočítalo devatenáct dní s útratou přes 3 miliardy dolarů (68 mld. Kč), minulý rok jich tou dobou bylo jen pět.