Nuro ve středu ukázalo další dílek do skládačky komerčního využití svých produktů v pořadí již třetím modelem autonomního doručovacího vozidla. Firma se od založení bývalými zaměstnanci Googlu dostala na 45miliardovou evaluaci.

Nuro přestalo využívat své dosavadní numerické pojmenovávání (R1 a R2); místo toho společnost model pojmenovala po sobě, Nuro. Ukazuje to, že se už opravdu jedná o vlajkovou loď společnosti.

Aby bylo jasno, Nuro nebude jen popojíždět po chodnících, míří na silnice. Po těch se plánuje prohánět rychlostí až 40 kilometrů za hodinu. Zepředu se pak bude nacházet airbag, který se bude snažit minimalizovat zranění při případném nárazu.

Aby byl stroj bezpečný pro chodce, cyklisty i další provoz ale logicky nestačí jeden airbag. Okolí monitoruje řada senzorů, mezi nimi i kamery, radar a termokamery, které skenují kompletní okolí vozidla.

Oproti poslednímu modelu se také zdvojnásobilo celkové uložiště. To je navíc chlazené či vyhřívané, aby produkt i po hodinách v nepříjemných venkovních podmínkách nepřišel k úrazu. Od běžně dostupných vozidel společnost testování na vlastní modely přesunula s prototypem R1 už v roce 2018. Druhý na zásilky zaměřený automobil R2 následoval začátkem roku 2020.

Nuro má před sebou každopádně ještě velkou část cesty, potřebuje totiž vytvořit produkční linku a získat potřebná potvrzení, což není ani trošku jednoduché. První vozidlo by ale ze stavěné nevadské továrny mohlo vyjet už letos.