Finská telekomunikační společnost Nokia, známá především jako výrobce mobilních telefonů, odhalila své nové logo. Čerstvě představená verze bude více současná a méně komplikovaná než původní, která byla používána již od roku 1965.

Logo bude ve většině materiálů zachovávat původní modrou barvu, ale bude používat modernější font, který v souladu s dnešními návrhovými standardy. Nový design je součástí širšího rebrandingu společnosti, který má za cíl zlepšit celkovou zkušenost zákazníků s produkty Nokia.

Společnost Nokia, která byla v minulosti jedním z největších výrobců mobilních telefonů, se od roku 2014 zaměřila na oblast telekomunikačního vybavení. Změna loga tak má připomenout, že finská společnost opustila výrobu mobilních telefonů.

Mobily pod značkou Nokia sice stále vychází, nicméně jejich vývoj a výrobu má na starost firma HMD Global, která mimochodem nedávno oznámila, že řada nových smartphonů bude vznikat i v Evropě (více jsme o tom psali zde).

Generální ředitel Pekka Lundmark pro zpravodajský portál Bloomberg uvedl, že Nokia je sice stále považována většinou lidí za úspěšnou značku mobilních telefonů, avšak realita je jiná.

 „Chceme uvést na trh novou značku, která se hodně zaměřuje na sítě a průmyslovou digitalizaci, což je úplně jiná věc než u starších mobilních telefonů,“ řekl Lundmark v rozhovoru.

Nokia v současné době získává příjmy ze svých obchodů, včetně prodeje sítových technologií a licencování svých mnoha patentů, včetně těch pro výrobu mobilních zařízení.