Počáteční nadšení spotřebitelů z obsahu generovaného umělou inteligencí dramaticky ochladlo. Data ze zprávy společnosti Billion Dollar Boy ukazují, že zatímco v roce 2023 bylo z AI obsahu nadšeno 60 % lidí, dnes je to pouhých 26 %. Většinu publika unavuje takzvaný „AI slop“, tedy neoriginální, repetitivní a často neoznačený obsah, který zaplavuje sociální sítě.

Na druhé straně barikády stojí marketingoví specialisté. Umělá inteligence se stala středbodem jejich strategií a rozpočtů. Podle zprávy společnosti Billion Dollar Boy navýšilo 79 % firem v uplynulém roce své investice do AI. Přes tři čtvrtiny z nich navíc plánují v následujících dvanácti měsících přesunout další peníze z tradičních kampaní do těch automatizovaných.

masivní investiční vlna má však odvrácenou tvář. Zatímco firmy s optimismem navyšují rozpočty, jejich publikum začíná projevovat známky únavy.

Stále však existují segmenty, kde umělá inteligence funguje. Pozitivněji ji vnímají mladší generace, zejména lidé ve věku od 25 do 34 let, kde si AI obsah oblíbilo 40 % dotázaných. Část publika také oceňuje přínosy v podobě lepší kvality nebo větší rozmanitosti v reklamě.