Nová zpráva agentury Reuters odhaluje šokující data o obchodním modelu společnosti Meta. Interní odhady údajně připouštějí, že až 10 procent celkových příjmů, což by loni činilo asi 16 miliard dolarů, mohlo pocházet z reklam na podvody. Mezi ně patří falešné e-shopy, nelegální online kasina, investiční podvody a prodej zakázaných lékařských produktů.

Problém je tak obrovský, že interní výzkumníci odhadli, že aplikace společnosti Meta byly zapojeny do třetiny všech úspěšných podvodů ve Spojených státech. Nejde tedy o okrajový problém, ale o klíčový sektor pro kriminální aktivity.

Zpráva podrobně popisuje, proč Meta v boji proti podvodům selhává: zisk je na prvním místě. Odhaluje interní dvouúrovňový systém moderování. Malý inzerent přistižený při finančním podvodu je zablokován až po osmi prohřešcích. Velcí klienti však mají nesrovnatelně volnější pravidla a mohou údajně nasbírat přes 500 varování, aniž by byli z platformy odstraněni.

Zpráva rovněž uvádí, že jen čtyři podvodné kampaně, které Meta letos odstranila, generovaly příjem 67 milionů amerických dolarů.