Provozovatelé bezplatných sociálních sítí či jiných aplikací vydělávají obvykle na příjmu z reklam. S propagovanými příspěvky se setkáte také ve službách od společnosti Meta, jako jsou Facebook, Instagram nebo Messenger. Komunikační platforma WhatsApp, která rovněž spadá pod křídla Zuckerbergova impéria, je ale od otravného komerčního obsahu oproštěna. A zdá se, že nadále bude (i přes nedávné spekulace).

Zpravodajský list Financial Times před pár dny informoval o diskuzích uvnitř společnosti Meta, jež se týkaly zavedení reklam právě do WhatsAppu. Tuto novou metodu pro vytěžení příjmů z oblíbené komunikační platformy serveru potvrdily tři zdroje. Uváděly konkrétně, že propagovaný obsah může být zobrazován v seznamu konverzací, čili podobně, jako je tomu na Messengeru.

K situaci už se stihl vyjádřit šéf platformy Will Cathcart, který v příspěvků na sociální síti X uvedl, že je zpráva Financial Times nepravdivá a Meta se do ničeho takového nepouští.

Financial Times už na Cathcartův příspěvek zareagoval. Uvádí, že ještě před původním zveřejněním článku o reklamách ve WhatsAppu mluvčí služby přímo nepopřel, že se o myšlence diskutovalo. Stejně jako šéf platformy ale zpravodajskému portálu sdělil, že Meta nemá spuštění reklam v plánu.

„Nemůžeme zodpovídat za každou konverzaci, kterou u nás někdo vedl, ale netestujeme to, nepracujeme na tom a vůbec to není v našem plánu,“ měl prohlásit mluvčí.

Dva zdroje Financial Times prozradily, že se uvnitř Mety přemýšlelo nad vybíráním předplatného za možnost používat aplikaci bez reklam. S podobnými informacemi nedávno přišel také list The New York Times, který hovořil o totožném systému ve službách Facebook a Instagram (více zde).

Umístěním reklam do WhatsAppu by si Meta pravděpodobně znepřátelila velkou část uživatelů. Už v roce 2014, čili v době, kdy WhatsApp ještě nevlastnila Meta, prohlásil spoluzakladatel platformy Brian Acton za mantru společnosti výrok „Žádné reklamy! Žádné hry! Žádné triky!“.