Magazín · Novinky · v neděli 17. 9. 2023 11:00
Diskutuje se nad reklamami ve WhatsAppu, napsal Financial Times. Meta to popřela
Provozovatelé bezplatných sociálních sítí či jiných aplikací vydělávají obvykle na příjmu z reklam. S propagovanými příspěvky se setkáte také ve službách od společnosti Meta, jako jsou Facebook, Instagram nebo Messenger. Komunikační platforma WhatsApp, která rovněž spadá pod křídla Zuckerbergova impéria, je ale od otravného komerčního obsahu oproštěna. A zdá se, že nadále bude (i přes nedávné spekulace).
Zpravodajský list Financial Times před pár dny informoval o diskuzích uvnitř společnosti Meta, jež se týkaly zavedení reklam právě do WhatsAppu. Tuto novou metodu pro vytěžení příjmů z oblíbené komunikační platformy serveru potvrdily tři zdroje. Uváděly konkrétně, že propagovaný obsah může být zobrazován v seznamu konverzací, čili podobně, jako je tomu na Messengeru.
K situaci už se stihl vyjádřit šéf platformy Will Cathcart, který v příspěvků na sociální síti X uvedl, že je zpráva Financial Times nepravdivá a Meta se do ničeho takového nepouští.
This @FT story is false. We aren't doing this.
— Will Cathcart (@wcathcart) September 15, 2023
Also it looks like you misspelled Brian's name... https://t.co/Z47z9FC5yu
Financial Times už na Cathcartův příspěvek zareagoval. Uvádí, že ještě před původním zveřejněním článku o reklamách ve WhatsAppu mluvčí služby přímo nepopřel, že se o myšlence diskutovalo. Stejně jako šéf platformy ale zpravodajskému portálu sdělil, že Meta nemá spuštění reklam v plánu.
„Nemůžeme zodpovídat za každou konverzaci, kterou u nás někdo vedl, ale netestujeme to, nepracujeme na tom a vůbec to není v našem plánu,“ měl prohlásit mluvčí.
Dva zdroje Financial Times prozradily, že se uvnitř Mety přemýšlelo nad vybíráním předplatného za možnost používat aplikaci bez reklam. S podobnými informacemi nedávno přišel také list The New York Times, který hovořil o totožném systému ve službách Facebook a Instagram (více zde).
Umístěním reklam do WhatsAppu by si Meta pravděpodobně znepřátelila velkou část uživatelů. Už v roce 2014, čili v době, kdy WhatsApp ještě nevlastnila Meta, prohlásil spoluzakladatel platformy Brian Acton za mantru společnosti výrok „Žádné reklamy! Žádné hry! Žádné triky!“.
Zdroj: Eyestetix Studio/UnsplashWhatsApp rozšiřuje Kanály do 150 zemí, někteří Češi si ale zřejmě ještě počkají