Technologický gigant Google v blogovém příspěvku představil novou aktualizaci své politiky týkající se politického obsahu. Od listopadu letošního roku budou muset všichni ověření inzerenti volebních reklam zveřejnit informace o použití umělé inteligence (AI) v obsahu kampaně.

Nedávno oznámená změna se týká obsahu, který neautenticky zobrazuje skutečné nebo realisticky vypadající osoby či události. Google zdůraznil, že tyto upozornění musí být jasná a nápadná na místech, kde si jich uživatelé všimnou.

Google uvádí příklady využití AI v úpravách, například při změně velikosti, korekci barev nebo odstraňování chyb, které neodrážejí skutečné události. Tato nová politika společnosti Google se bude týkat obrázků, videí a zvuků a začne platit v polovině listopadu 2023, tedy pouhý rok před prezidentskými volbami ve Spojených státech amerických v listopadu 2024.

Od chvíle, kdy se AI nástroje jako ChatGPT od společnosti OpenAI staly široce dostupné pro tvorbu a šíření obsahu, se otázka označování AI generovaného obsahu stala středem pozornosti. Google a technologičtí giganti jako Microsoft či Amazon v posledních letech intenzivně investují do AI nástrojů a služeb.

Google byl jedním ze sedmi společností, které před Bidenovou administrativou složily dobrovolný příslib o etickém, bezpečném a zodpovědném výzkumu umělé inteligence. Firmy se zavázaly k dodržování osmi bodů a jedním z nich bylo i vytvoření spolehlivých systémů pro značení obsahu vytvořeného AI. Více detailů jsme samostatně psali zde.