Přestože Nokia kdysi patřila k předním výrobcům telefonů, s nástupem smartphonů o její produkty zájem postupně upadal. Od výroby mobilů se tedy distancovala a nyní se soustředí na segment průmyslové digitalizace. Ukázat světu přesun k jiné technologické oblasti bylo účelem rebrandu, jenž proběhl koncem února letošního roku.

Chytré telefony pod značkou Nokia nicméně stále vychází a zaměřují se především na uživatele, kteří za ně nechtějí dávat velké množství peněz a zároveň ocení jednoduchou opravitelnost, aby pro výměnu baterie nebo dalších komponent nemuseli navštěvovat servisy. Tato zařízení vydává společnost HMD Global, která je rovněž původem z Finska. Její spoluzakladatel nyní ohlásil vznik nové značky, pod níž budou vycházet další mobilní zařízení.

Jean-Francois Baril v příspěvku na platformě LinkedIn oznámil nové portfolio produktů, které se na trh dostanou přímo jako zařízení HMD. Slibuje od nich udržitelnost a dostupnost po cenové stránce, jak má společnost momentálně ve zvyku.

Definitivní konec Nokia smartphonů ale nenastává – společnost bude při životě udržovat obě značky. Baril navíc naznačuje, že nová strategie značek bude zahrnovat i další partnery, ne pouze Nokii.

„Byla to skvělá cesta jako HMD - domov telefonů Nokia – exkluzivní pozice, kterou jsme zastávali posledních šest let. Nyní jsme meziročně nejrychleji rostoucím výrobcem chytrých telefonů 5G, lídrem v oblasti udržitelnosti díky našim opravitelným přístrojům a nejlepší volbou pro absolvování digitálního detoxu,“ uvádí Baril v příspěvku.

„Nyní jsme připraveni na další krok na naší cestě - samostatně vstoupit na trh jako síla, která vytvoří nový svět telekomunikací zaměřený na potřeby spotřebitelů,“ dodává.

Baril, který v HMD Global momentálně působí jako předseda představenstva a generální ředitel, vyjádřil díky všem zaměstnancům, spotřebitelům, partnerům a investorům za veškerou dosavadní i budoucí podporu.