Po oficiálních propracovaných ukázkách možností pátého Unreal Enginu přicházejí na řadu tvůrci her, kteří se s nástroji seznamují v early access. Jedním z nich je výtvarník Joe Garth, jenž devět let pracoval v Cryteku ve Frankfurtu nad Mohanem. V Unreal Enginu 5 nám Garth ukazuje fyzikální procesy, včetně rozsáhlé destrukce terénu, větru a simulace mraků.

Garth může klikáním myši ničit prostředí kousek po kousku, na což reagují všechny zasažené objekty. Jak se zdá, i v této rozpracované verzi si technologie od Epic Games dokáže s těmito zkouškami dobře poradit. Vývojáři her by v budoucnu při své práci měli těžit z palety všelijakých možností, mimo jiné simulace trávy, která reaguje na vítr, stejně jako mraky na obloze.

Přečtěte si také: Unreal Engine 5 předvádí dechberoucí next-gen možnosti

Celou sekvenci ve videu zvládla čtyři roky stará grafická karta GeForce GTX 1080 Ti. Je ale nutné si uvědomit, že jde pouze o malou demonstraci možností. Plnohodnotná hra by vyžadovala mnohem větší výpočetní výkon.

Druhá ukázka je pastvou pro oči. Melhem Sfeir ukázal fotorealistický tropický les. Jedná se o technologické demo, které běží v reálném čase. Autor projektu vše spustil na GeForce RTX 3070 a využil mimo jiné Nanite (novinku od Epic Games pro vytváření realistické krajiny s obrovským množstvím geometrických detailů) a Lumen (řešení pro nasvícení, které dynamicky reaguje na změny ve scenérii).

Podle Sfeira prezentace běží při 40 až 50 snímcích za sekundu, ale bez implementování DLSS.

Unreal Engine je jedním z nejpopulárnějších enginů jak pro AAA trháky, tak pro menší nezávislé hry. Není divu, že vývojáři i hráči netrpělivě očekávají jeho pátou verzi, která bude pohánět tituly nové generace. Pro svou práci si Unreal Engine 5 vybraly týmy pracující například na novém BioShocku, série Gears a pro svůj další projekt i studio podepsáno za Concrete Genie.