Na trhu s produkty zaměřenými na práci nebo zábavu v prostředí smíšené reality jsou aktuálně nejdiskutovanějšími jmény Meta a Apple, přestože se jejich cílové skupiny výrazně liší. Zatímco se provozovatel sociálních sítí Facebook a Instagram snaží s produkty řady Quest zpřístupnit alternativní reality co nejvyššímu množství běžných spotřebitelů, Apple Vision Pro, cupertinská první souprava, cílí na nejnáročnější sortu lidí.

Navzdory těmto rozdílům se odborníci stále domnívají, že pohyb Applu v segmentu smíšené reality může mít negativní dopad na podnikání Mety. Například známý analytik Ming-Chi Kuo před nedávnem uvedl, že ačkoliv se Vision Pro, hlavně kvůli vysoké ceně, zaměřuje na jinou spotřebitelskou základnu než čerstvě vydaný Quest 3, jeho propracovanější výbava může ovlivnit potenciální zájem spotřebitelů o headset z dílny Mety.

Kuo je také přesvědčen, že Vision Pro má po technické stránce nad Questem 3 zhruba dvouletý až tříletý náskok. V jakých konkrétních oblastech je tento údajný náskok nejvýraznější, ale neprozradil.

Souprava od Applu je vybavená špičkovými displeji a pokročilým hardwarem, přičemž nabízí i řadu speciálních senzorů, které umožňují ovládání pomocí gest nebo pohybem očí. Bohatá je také sbírka softwarových funkcí. Detaily si můžete přečíst v našem samostatném článku.

Apple Vision Pro dorazí na trh začátkem příštího roku, ve Spojených státech bude k dispozici s cenou 3 499 dolarů (81 600 Kč v přepočtu). Quest 3 je u nás k dispozici již nyní, a to s cenou okolo 16 000 Kč ve 128GB variantě.