Apple v průběhu let několikrát změnil vzhled iPadu, včetně vnitřních komponent a vnějšího designu. Původně byl iPad navržen pro používání na výšku, což se hodilo především pro čtení a prohlížení médií. Nyní však společnost mění orientaci loga na zadní straně do horizontální polohy.

Apple rád experimentuje s pozicí svého loga. Před lety otočil logo na MacBooku, což způsobilo, že při otevření víka směřovalo dolů. Nyní chce Apple podobně umístit logo na zadní straně iPadu horizontálně, což má několik důvodů.

S uvedením modelů M2 iPad Air a M4 iPad Pro Apple přemístil Face ID a přední kameru na pravou stranu zařízení, aby uživatelé mohli iPad používat na šířku. Orientace je přirozenější pro uživatele a mohla být klíčovým faktorem při rozhodování Applu.

iPad se často používá na šířku při připojení k příslušenstvím, jako je Magic Keyboard. iPad tak může být náhradou za počítač, proto je logické, že senzory Face ID a další budou umístěny nahoře.