Společnost Amazon u vybraných amerických uživatelů své mobilní aplikace aktuálně testuje novou funkci, která zapojuje hlasové asistenty generované umělou inteligencí do procesu online nakupování. Virtuální nákupní experti mají zákazníkům poskytovat zvuková shrnutí informací o produktech.

Podle Amazonu je cílem těchto AI asistentů pomoci zákazníkům šetřit čas tím, že za ně shromáždí a interpretují klíčové body z produktových popisů, uživatelských recenzí a dalších dostupných postřehů. Každé takovéto audio shrnutí je transparentně uvedeno upozorněním, že bylo vytvořeno umělou inteligencí.

Zásadní otazník se týká všudypřítomné problematiky falešných uživatelských recenzí. Platforma Amazon je totiž dlouhodobě nechvalně proslulá masivním výskytem podvodných či manipulativních hodnocení. Některé studie dokonce naznačují, že mohou tvořit více než 40 % všech recenzí na tomto globálním internetovém tržišti. Logicky se tedy nabízí otázka, zda tito noví AI experti při generování svých produktových shrnutí nebudou čerpat i z těchto nedůvěryhodných a potenciálně zavádějících zdrojů.

Společnost Amazon v reakci na falešné recenze uvedla, že uplatňuje nulovou toleranci vůči falešným recenzím a disponuje robustními a dlouhodobými pravidly, která jakékoli zneužívání systému recenzí přísně zakazují. Firma se také pyšní tvrzením, že více než 99 % produktů zobrazených v jejím obchodě obsahuje pouze autentické recenze.