Je to už nějaká doba, co Amazon ohlásil novou funkci, která by shrnovala recenze u produktů na jeho internetovém obchodě. Teď poprvé si zákaznici v USA budou moct novinku vyzkoušet. Má shrnout uživatelské recenze a vytvořit hlavní body, které jsou pro nakupující nejdůležitější. I když je funkce zatím dostupná pouze ve Spojených státech, pro nás bude zajímavé, jak se Amazon popere s riziky systému.

Netrvalo totiž dlouho a objevily se pochybnosti ohledně schopnosti umělé inteligence rozeznat falešné recenze od těch pravých. To by totiž mohlo znamenat, že se do důvěryhodných souhrnů promítnou nedůvěryhodná falešná hodnocení. Problém takových recenzí ale není nic nového a Amazon věnuje nemalé prostředky do boje s nimi.

Co se týče slibované funkcionality novinky, má adresovat jednu s nejméně příjemných částí internetového nákupu – brodění se stovkami uživatelských recenzí, abychom si mohli o produktu udělat dostatečný obrázek. S novou funkcí by stačilo kliknout na souhrn a podívat se na body jako například „jednoduchost používání“.

Zda jde o užitečnou novinku, nebo jen další technologický přešlap, ukáže až funkce samotná. Právě proto je zajímavá i pro nás v Evropě. Každopádně je ale dalším důkazem šíření technologií postavených na umělé inteligenci a jejich využití pro adresování každodenních problémů.