Začít vydělávat peníze nahráváním videí na YouTube bylo docela složité, respektive nelehké občas bylo splnit podmínky pro to potřebné. Platforma vyžadovala, aby se minimálně 1 000 lidí stalo vašimi odběrateli a také bylo nutností získat 4 000 platných veřejných hodin sledování za posledních dvanáct měsíců (potažmo 10 milionů zhlédnutí v rámci Shorts za posledních 90 dní). Google ale tato kritéria nyní výrazně zmírnil.

Na nové a výrazně mírnější požadavky pro připojení do Partnerského programu YouTube (YPP) upozornil server The Verge, Google je pak rozebírá ve svém blogovém příspěvku. Nejenže nově nebude nutné získat odběratelů tisíc, ale pouhou polovinu z toho, ale zásadní je také snížení 4 000hodinové hranice na 3 000 hodin. Pro začínající tvůrce, kteří se spíše zaměřují na krátká videa, pak bude klíčové dosáhnout pouze tří milionů zhlédnutí namísto původních desíti.

Nutné je zmínit, že se novinka zatím nedotkne tuzemských tvůrců video obsahu. Zatím se má rozšířit pouze do Spojených států, Kanady, Jižní Koreje, Spojeného Království a na Tchaj-wan. YouTube však slibuje následovné rozšíření do dalších zemí, kde je YPP dostupný.

Podobně jako na Twitchi se zapojením do partnerského programu odemkne řada dalších prvků, kterými mohou zasahovat do živého vysílání i diváci. Patří mezi ně například Super Chat, Super Stickers nebo Super Thanks.