Firma Sonos, která vyrábí kupříkladu reproduktory, Hi-Fi sestavy nebo příslušenství pro všelijaká zařízení, se potýká se softwarovou chybou. Ta způsobila, že někteří zákazníci obdrželi produkty, které si neobjednali. Vyjádření firmy ale trochu překvapilo.

„Sonos nevyžaduje vrácení dodatečných zařízení a respektuje rozhodnutí každého zasaženého zákazníka. Plně dodržujeme a budeme i nadále dodržovat požadavky Federální obchodní komise,“ tvrdí Madeleine Krebs, mluvčí společnosti.

Federální obchodní komise ve Spojených státech totiž říká, že nikdy nemusíte platit za věci, které jste obdrželi, ale neobjednali si. Na internetové stránce je výslovně napsáno, že „nemusíte vracet neobjednaný produkt. Máte zákonný nárok ponechat si jej doma jako dárek.“

O softwarové chybě Sonosu se lidé dozvěděli poté, co někteří zákazníci obdrželi o dvě až pět zařízení navíc po objednání pouze jednoho. V méně šťastných případech jim za ně byl účtován poplatek. Příkladem opravdu extrémní situace bylo, když zákazník obdržel přibližně 30 zásilek obsahujících zvukové příslušenství v hodnotě zhruba 15 000 dolarů, což je v přepočtu více než 300 000 Kč.

Tvrzení společnosti je sice jedna věc, ale realita druhá. Server The Verge uvádí, že viděl e-mailovou komunikaci na zákaznické podpoře. Pracovníci se údajně nevyjádřili k tomu, že si zákazníci zařízení teoreticky ponechat mohou. Jeden ze zákazníků webové stránky Federální obchodní komise citoval, ale marně. Pracovník podpory na tyto připomínky prý vůbec nebral ohled a stejně zaslal štítky pro vrácení zboží.