YouTube, vlastněný společností Google, zkouší novou taktiku v boji proti blokování reklam. Platforma testuje vkládání reklam přímo na serveru (server-side ad injection) u omezeného počtu uživatelů. SSA přístup ztěžuje práci blokátorům reklam, neboť reklama je součástí videa již při jeho příchodu na zařízení uživatele, na rozdíl od tradičního způsobu, kdy reklamy přicházejí na zařízení odděleně.

Změna narušuje služby blokátorů reklam, protože všechny časové značky jsou nyní posunuty o dobu trvání reklamy. Mluvčí společnosti Google potvrdil testování této novinky a uvedl, že služba zlepšuje svou výkonnost a spolehlivost při poskytování obsahu, jak organického, tak reklamního. Zároveň přiznal, že toto může vést k různorodým zážitkům pro uživatele s nainstalovanými blokátory reklam.

Google znovu zdůraznil svůj postoj, že používání blokátorů reklam porušuje podmínky služby YouTube a že uživatelé, kteří preferují sledování bez reklam, by se měli přihlásit k YouTube Premium.