Google tento týden zahajuje postupné zavádění beta verze nové funkce pro svou platformu krátkých videí YouTube Shorts, která ji obohatí o schopnosti vizuálního vyhledávání Google Lens. Integrace umožní divákům získat více informací o obsahu, který sledují, a to zcela novým interaktivním způsobem.

Jakmile bude funkce aktivována na uživatelském účtu, stačí video pozastavit, v horní nabídce zvolit ikonu Lens a následně klepnout na konkrétní prvek v obraze nebo jej zvýraznit. Systém pak zobrazí vizuální shody a výsledky vyhledávání v překryvné vrstvě přímo nad pozastaveným videem.

V rámci aktuální testovací fáze platí několik důležitých omezení. V první řadě nebudou ve výsledcích vyhledávání Lens zobrazeny žádné reklamy. Dále platí, že funkce nebude dostupná u videí, která obsahují affiliate odkazy v rámci programu YouTube Shopping nebo placenou propagaci produktů. Tím je zajištěno, že beta testování se soustředí čistě na funkčnost a uživatelský přínos samotného vyhledávání, nikoliv na okamžitou komerční aplikaci.