Magazín · Novinky · v úterý 15. 8. 2023 19:42
YouTube Music se inspiroval TikTokem. Objevujte novou hudbu snadno, rychle a zábavně
Hudební odnož streamovací video platformy od amerického Googlu, YouTube Music, se stává čím dál zajímavější alternativou k populárnějšímu Spotify. Po zdražení zelené služby vychází levněji a nyní byla navíc obohacena o zbrusu novou funkci, která je patrně inspirována TikTokem. Jejím cílem je seznámit uživatele s novou hudbou prostřednictvím krátkých vertikálních ukázek.
Samples, jak se novinka nazývá, má vyhrazené vlastní místo na dolní liště. Mnozí by mohli namítnout, že podobný koncept už integrovalo i zmíněné Spotify, avšak tam se jedná spíš o prostředek k rychlému brouzdání náhledy skladeb nežli funkci pro objevování nových songů.
Zdroj: GettyGoogle posiluje své AI vyhledávání
Ukázky, které se vám prostřednictvím funkce Samples zobrazí, jsou standardně vybrány algoritmem na základě vašich preferencí. YouTube v blogovém příspěvku vysvětluje, že se Samples přizpůsobují uživateli, aby měl vždy co poslouchat, a je přitom úplně jedno, zda jde o čerstvě vydanou skladbu začínajícího umělce nebo několik let starou vypalovačku.
Podobně jako na sociální platformě TikTok, kde uživatelé sdílejí krátká videa, lze ukázky přeskakovat vertikálním přejetím prstu po obrazovce. Tým YouTube je přesvědčen, že to dělá z objevování hudby snadnou a zábavnou činnost.
Platforma nabízí nejrůznější možnosti interakce s ukázkami. Během chvilky si můžete písničku přehrát celou, navštívit stránku alba, do kterého spadá, sdílet ji s přáteli nebo s ní vytvořit vlastní Short.
„Tuto funkci jsme nevytvářeli jako samoúčelný prostředek, ale jako předkrm k celému jídlu. Chtěli jsme, abyste se mohli co nejsnáze ponořit hlouběji do skladeb a interpretů, které jste objevili a máte rádi, aniž byste museli opustit službu YouTube Music,“ uvádí YouTube v příspěvku.
Ode dneška se Samples rozšiřuje globálně mezi uživatele aplikace YouTube Music na zařízeních Android a iOS.
„SAMPLES VYCHÁZEJÍ Z NEJVĚTŠÍHO KATALOGU HUDEBNÍCH VIDEÍ NA SVĚTĚ A PROZKOUMAJÍ HLOUBKU A ŠÍŘI HUDEBNÍ KNIHOVNY YOUTUBE, ABY BYLO VŽDY NĚCO NOVÉHO K POSLECHU.“