Evropský trh s chytrými telefony v poslední době čelí značným problémům. Ve třetím čtvrtletí letošního roku došlo k poklesu prodejů o 11 % – celkově se mobilů prodalo nejméně než v jakémkoliv jiném třetím kvartálu od roku 2011. S daty přišla analytická společnost Counterpoint Research.

Zajímavým jevem na trhu je růst čínské značky Honor, která jako jediná z první pětky zaznamenala zvýšení prodejů, a to o 8 % ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Přesto si Honor udržuje relativně malý podíl na trhu, pouze 3 %.

Jihokorejský gigant Samsung, byť zaznamenal pokles prodejů o 15 %, si udržuje svou pozici tržního lídra s podílem 32 %. Apple sice zaznamenal mírné snížení poptávky o iPhony – bavíme se o 3% poklesu –, ale zároveň si polepšil v podílu na trhu o 2 procentní body, což znamená, že nyní má 24% podíl. Populární Xiaomi, navzdory poklesu prodejů o 13 %, si stále udržuje silnou pozici na trhu, zejména ve východní Evropě, kde má 35% tržní podíl. Strategie vydávat neustále nové a nové telefony patrně vychází.

Zatímco jiní výrobci čelí nižší poptávce, Honor se směje. Kromě rostoucí kvality produktů, které navíc za svou cenu obvykle nabízí pořádnou dávku muziky, si značka nejspíš v Evropě zlepšila PR. Komunikace s novináři, ale i reklamní kampaně cílené na samotné spotřebitele, se minimálně v Česku posunula na vyšší úroveň.