Nízkouhlíková vzducholoď firmy Hybrid Air Vehicles, Airlander 10, by měla poskytnout zajímavou alternativu tradičnímu letectví na krátké vzdálenosti.

Společnost pro stomístnou vzducholoď naplánovala trasy z Barcelony do španělského přístavu Palma the Mallorca za čtyři a půl hodiny, z Liverpoolu do Belfastu za 5 hodin a 20 minut a z Osla do Stockholmu za šest a půl hodiny.

Tom Grundy, šéf HAV, pro Guardian řekl, že vzducholodě jsou skvělou krátkodobou alternativou letadel. 47 % regionálních linek má délku pod 370 kilometrů, a tak let letadlem zanechává zbytečné emise.

Přečtěte si také: Microsoft Flight Simulator vylepšil jihozápadní Německo
Interiér Airlaneru

„Letadla, která jsou navržená pro lety na dlouhé vzdálenosti, teď létají i mnohem kratší trasy, i když existuje lepší řešení,” řekl Grundy.

Dále ještě dodal, že jejich hybridní vzducholodě tyto kratší linky zvládnou jen s 10 % emisí letadla a do budoucna s úplnou nulou, až se vzducholodě stanou plně elektrickými.

Další výhoda Airlanderu 10 je možnost vzletu z jakéhokoli plochého místa. Vzletí do výšky přes dva kilometry a poletí rychlostí až 91 km/h.

Díky financování z UK i EU by firma měla do roku 2025 vyrobit 12 modelů Airlanderu 10.

HAV v současnosti jedná s řadou aerolinek o zařazení vzducholodí na plánované linky. Další partnerství a linky chce firma zveřejnit v příštích měsících.

Je tak možné, že se blíží další éra vzducholodí a my můžeme jen doufat, že bude o něco méně hořlavá.