Koncem prosince se začaly podrobněji rozebírat tepelné problémy nových grafických karet od AMD. U referenčních modelů modelu RX 7900 XTX se uživatelé potýkali s extrémním přehříváním – v Hot Spotu se teplota mohla vyšplhat až na 110 °C – a jejich žádosti o reklamace byly zamítnuty s tím, že se jedná o zcela normální věc. AMD ale změnilo postoj.

Po detailnějších rozborech, do nichž se pustil například známý redaktor a expert na hardware Igor Wallossek nebo YouTuber der8auer se dospělo k několika teoriím, proč karty nefungují. Podle všeho se mělo jednat o problémy s parní komorou. Wallossek dokonce později od jednoho z výrobců zjistil, že existují podezření na vadnou šarži, do níž bylo vneseno příliš málo tekutiny, což by zároveň vysvětlovalo i závislost na orientaci karty. Prakticky ve stejné době, co vyplavaly na povrch tyto objevy, začalo AMD přistupovat k zákazníkům jinak a odkazovalo je na centrum podpory.

Nyní jsme se v celé této kauze posunuli ještě o kousek dál, a to díky vyjádření viceprezidenta AMD a šéfa oddělení grafických karet Scotta Herkelmana. Ten v rozhovoru pro PCWorld potvrdil teorii o problémech s kapalinou v parních komorách.

„Vše spočívá v tom, že malá šarže odpařovacích komor má skutečně problém – nemá dostatek vody – a jde o velmi malé procento a my jsme řekli, že to je ta hlavní příčina,“ vysvětluje.

Herkelman rovněž prohlásil, že AMD nelenilo a nepříjemnosti spojené s vysokými teplotami se snažilo usilovně řešit v průběhu posledních týdnů. Postiženým zákazníkům doporučuje obrátit se na technickou podporu (v případě, že byla karta zakoupena na oficiálním webu AMD nebo od partnera AMD) a následně obdrží kartu novou.

V cestě už stojí jen jedna drobnost, a tou je, že AMD nemá dostatečné množství karet ve svých skladech. Zákazníci, jež podávali žádost o reklamaci, tak budou muset čekat zhruba dva týdny, než bude jejich vadný kus vyměněn.