Čínská společnost Tencent je jedním z největších herních vydavatelů světa. Vlastní spoustu významných studií, jako například Riot Games, a do spousty dalších investovala nemalé peníze. Její působnost zasahuje i do souvisejících odvětví a jedním z nich měla být oblast virtuální reality. Tam se ale plány nyní rozpadají.

S informacemi přichází agentura Reuters, která je získala od tří různých zdrojů obeznámených s touto záležitostí. Tencent měl mít ve vývoji jak hardware, tak i software pro virtuální realitu. Na těchto projektech se dohromady podílelo kolem tří set lidí v rámci loni otevřené XR divize.

Jedním z produktů, kterého jsme se nebýt pohřbení projektu mohli dočkat, byl herní ovladač ve tvaru prstenu. V cestě k uvedení na trh ale údajně stály překážky v podobě pomalého dosažení ziskovosti a nutnosti velkých investic potřebných k výrobě konkurenceschopného produktu.

Tencent od svých plánů v oblastech virtuální či rozšířené oblasti upouští hlavně kvůli klesajícími zájmu ze strany spotřebitelů. Podle interních předpovědí by do roku 2027 nebylo možné dosáhnout takových zisků, aby se projekt vyplatil. Navíc by nebyl k dispozici dostatek lákavých her či aplikací.

Velkou roli ve vstupu Tencentu do segmentu s virtuální realitou hrál i celosvětově rostoucí zájem o metaverza, který se začal stupňovat po představení ambiciózních plánů Mety, Microsoftu a dalších společností. Důležitým hnacím motorem měly být podle zdrojů Reuters také silné prodeje náhlavní soupravy Meta Quest.

Loni se však čínskému videohernímu gigantovi vůbec nedařilo, svou daň si vybrala hlavně pandemie covidu-19. Nyní se navíc celý svět potýká s obavami z recese, zvyšují se náklady na výrobu a poptávka po spoustě technologií klesá. I to bude nejspíš jednou z příčin toho, proč Tencent skončil na poli VR prakticky ještě dřív, než začal.