Meta představila komplexní plán na přizpůsobení svých platforem Aktu o digitálních službách, který vzešel z Evropské komise. V tomto rozsáhlém souboru pravidel, který byl schválen začátkem dubna, je mimo jiné i to, aby platformy typu Facebook nebo Instagram poskytovaly i jiné systémy prohlížení, které nejsou založené na profilování. V reakci na to má být součástí těchto dvou zmíněných sociálních sítí možnost prohlížet si určitý obsah chronologicky.

Současně se prakticky vše na sociálních sítích točí okolo algoritmů. Příspěvky se vám ve feedech zobrazují v takovém pořadí a od takových lidí, abyste službu používali na jeden zátah co nejdéle. Důvod je přitom prostý – reklamy. Provozovatelé bezplatných aplikací typu Facebook totiž vydělávají právě na inzerentech, kteří propagují své produkty zobrazováním reklam uživatelům. Žádaná možnost chronologického zobrazení tak častokrát není k dispozici.

Nicméně, Facebook a Instagram brzy nabídne chronologické zobrazování Stories (Příběhů) a krátkých videí Reels. Prezident obchodních záležitostí společnosti Meta to potvrdil v blogovém příspěvku. Momentálně však není úplně jasné, jakým konkrétním způsobem Meta tuto novinku implementuje.

„Například na Facebooku a Instagramu budou mít uživatelé možnost zobrazit Stories a Reels pouze od lidí, které sledují, seřazené v chronologickém pořadí, od nejnovějších po nejstarší,“ uvedl.

Pro mnohé smysluplněji by mělo fungovat také vyhledávání. To by se mělo konečně více soustředit na to, co do něj opravdu zadáte, nežli kombinaci vloženého požadavku a vašich předešlých zájmů. Firma také spouští dvaadvacet karet (opět pro obě sociální sítě), jejichž úkolem bude uživatele seznámit s tím, jak umělá inteligence řadí zobrazovaný obsah.