Hudební a podcastová platforma Spotify plánuje od 2. ledna 2025 spustit nový Partner Program, který má nabídnout lepší monetizační možnosti tvůrcům audio a video obsahu.

Program umožní tvůrcům vydělávat dvěma způsoby. První možností je podíl z příjmů z reklam, které se zobrazují u jejich obsahu napříč všemi platformami Spotify. Druhou variantou je zavedení měsíčních předplatných, které umožní posluchačům finančně podpořit tvůrce výměnou za exkluzivní bonusový obsah a výhody.

Pro účast v programu jsou však nutné určité podmínky. Tvůrci musí svůj obsah nahrávat prostřednictvím platformy Spotify for Creators, mít během 30 dní minimálně 10 000 hodin streamů, 2 000 unikátních zhlédnutí a publikovat alespoň 12 epizod. U předplatného stačí splnit mírnější kritéria – minimálně 2 epizody a 100 unikátních posluchačů během 60 dnů.

Spotify také podniká kroky k většímu propojení se sociálními médii. Platforma se již integrovala s TikTokem a Instagramem.