Zdá se, že poslední dobou všichni opisují od TikToku. Inspiraci lze vidět v aplikacích YouTube, Snapchatu, Netflixu a dokonce i Redditu, který si vždycky šel svou cestou. Brzy se do výčtu přidá i aplikace streamovací služby Spotify. V betaverzi apky pro iOS, která se distribuuje přes platformu Testflight, se totiž objevila nová kategorie, která připomíná video-feed populární čínské sociální sítě. 

Spotify našla pro formát zajímavé využití. Slouží k doporučování nových písniček. Po kliknutí na ikonku Discover se spustí prezentace krátkých hudebních klipů, mezi kterými můžete přepínat pomocí svajpování. K dispozici je také tlačítko v podobě pro uložení mezi oblíbené písničky a tři tečky, pod nimiž se skrývají další informace o interpretovi. Nejsou to klasické hudební klipy, jaké známe ze zlaté éry MTV, ale krátká videa ve smyčce, kterým Spotify říká Canvas.

Není to poprvé, co se Spotify inspiruje u sociálních sítí. Od Snapchatu převzal například formát krátkých audiovizuálních příběhů Stories. V aplikaci je ale vídáme spíše výjimečně. Aktuálně jsou k vidění třeba u soundtracku k westernu Tím tvrdší je pád, který se objevil v nové sekci Netflixu.

Ne všechny funkce, které Spotify testuje, se ale do apky nakonec dostanou a když už, tak to někdy velmi dlouho trvá. Například texty písniček testovali vývojáři aplikace přes rok, než tuto funkci zavedli globálně.