Pro mnoho lidí začal problém zcela nevinně, když jim aplikace odmítla přehrát ranní playlist nebo nejnovější epizodu podcastu. Uživatelé si zpočátku mysleli, že chyba je na jejich přijímači nebo v připojení k internetu, avšak brzy se ukázalo, že jde o mnohem rozsáhlejší potíž.

Rozsah problému jasně ukázala data ze serverů třetích stran, které se specializují na monitorování stability internetových služeb. Web Downdetector se během několika málo minut doslova zahltil hlášeními od nespokojených zákazníků.

Švédská společnost na vzniklou paniku zareagovala poměrně pružně a nenechala své klienty dlouho v nejistotě. Prostřednictvím svého oficiálního kanálu Spotify Status na síti X vydala firma v 15:45 našeho času stručné prohlášení. V něm administrátoři přiznali existenci problémů a ujistili veřejnost, že specializované týmy již intenzivně pracují na diagnostice a nápravě.

Necelou hodinu po prvním oficiálním vyjádření, konkrétně v 16:34 SEČ, přišla z centrály dobrá zpráva. Vývojářům se podařilo kritickou chybu odstranit a veškeré služby byly prohlášeny za plně funkční.